Saturday, March 10, 2007

Simpele Zielen

Na onze ‘gezellige’ (2de ) date volgenden er vele sms-berichten van BB.
Beter gezegd; hij overspoelde me met sms-berichten.
Het is altijd leuk om een sms-bericht te ontvangen. Van vriendinnen krijg je ze natuurlijk in overvloed, vaak over de meest onzinnige dingen. Maar een sms-bericht ontvangen van iemand van het andere geslacht, waar je op dat moment ook mee aan het daten bent, kan heel erg plezierig zijn. Een soort klein cadeautje: je hoort je telefoon afgaan, snel kijk je van wie het bericht afkomstig is, van HEM!! Je leest het een eerste keer, nogmaals, en nogmaals. Dat zijn natuurlijk fantastisch leuke momenten, als de jongeman in kwestie ook leuk is!!!.

Na mijn date met BB voelde ik me nog steeds erg verward. Ook de sms-berichten die hij mij stuurde brachten daarin niet echt helderheid, nou ja, blijkbaar was het voor hem helemaal duidelijk!! Je bent zo lief, leuk, mooi, bla bla bla. Maar ik betrapte mijzelf erop dat ik niet zo goed wist wat ik op deze directe openbaringen van zijn kant moest sturen, meestal deed ik het af met ´haha´ of ´hihi´ (wat adrem zijn we weer!!).

Op een zaterdagavond zou ik met een drietal vriendinnen uitgaan in een andere stad, voor de afwisseling. Opeens ontving ik een sms-bericht van BB. Hij zou met een vriend naar een andere stad gaan dan wij, maar we zouden allebei met de trein naar de plaats van bestemming reizen. BB stelde daarom voor om elkaar nog even te ontmoeten op het station.
Zo gezegd, zo gedaan. Op het station aangekomen kwamen we BB tegen, samen met een wat sukkelig oogend vriendje (waar je mee omgaat wordt je toch ook mee besmet??).
Ik stelde BB uit beleefdheid voor aan mijn vriendinnen en gaf hem een lekkere afscheidkus.

Mijn vriendinnen waren daarna in alle staten!! Ze vonden BB maar helemaal niks!!! Ja maar smaken verschillen toch?? De één merkte op dat hij hetzelfde shirt aanhad als onze eerste ontmoeting, de andere vriendin merkte op dat zijn sms-jes toch wel overkwamen als z.g. ‘relatie-smsjes’. (uitleg: dit zijn sms-jes die inhoudelijk bevestigen waar iemand op dat moment is, je vriend of vriendin waar je een relatie mee hebt. Blijkbaar is het voor vele belangrijk om te weten waar iemand op dat moment is) om daar nog even op door te gaan; hoe vaak hoor je het niet als je in de trein zit, en iemand kan het niet laten om zo hard te spreken dat de hele coupé mee kan genieten van zijn gesprek (daarom bel ik ook nooit mobiel in de trein, pure zelfbescherming!!). Maar goed, als je dan toch in de trein zit, en eigenlijk niet veel beters te doen hebt dan nutteloos naar buiten te staren. Het mooie huisje wat je al 1000x voorbij hebt zien komen (in mijn eigen geval), en die saaie en muffe mensen op het perron.. dan kun je net zo goed meeluisteren met het telefoongesprek wat een ander op dat moment openbaar zit te voeren!!

Dit soort 'relatie sms-jes' ontving ik van BB. Dacht BB echt dat we een relatie hadden? AAAAHHHH. Dat was heel niet de bedoeling!! Het besef begon te groeien en daarmee ook de angst. Een relatie met BB, dat zag ik toch echt niet zitten. Nee, ik zou ermee kappen, ik had hier geen zin meer in. Ik besloot hem dan ook om met hem af te spreken en het dan ´uit´ te maken.

De volgende dag kwam BB. Het leek mijn verstandig om bij mij thuis te gaan zitten onder het genot van een kopje thee (zulk soort ´slecht-nieuws-gesprekken' kun je beter niet op het terras voeren). Ik zag het al helemaal voor me: ik zou zijn hart gaan breken, dat kon niet anders!! Tranen met tuiten!!
Al even ongemakkelijk als onze eerdere dates gingen we op mijn bank zitten. Na even gesproken te hebben over de avond daarvoor moest ik dan toch echt actie ondernemen. Even overwoog ik nog om hem naar bed te gaan en het dan ´uit´ te maken. Maar dat kon ik natuurlijk niet maken. Nee, ik moest het nu doen, net zoals je een pleister van een wond aftrekt: snel dan doet het minder pijn.

Ik vertelde BB dat ik het niet meer zag zitten met hem (ben altijd vrij direct). Het bleef stil…en toen kwam het, waarschijnlijk nog meer een schok voor mij dan voor hem!
Hij zei dat hij inderdaad ook datzelfde gevoel had!! BULLSHIT!!!
Wat nou hetzelfde gevoel en al die sms-jes dan?

Je begrijpt, ik snapte het niet meer.. BB zijn ego spatte met de komst van mijn boodschap als een zeepbel uit elkaar en bedacht dat het beter zou zijn als hij zo nuchter zou reageren, als op dat moment. Ik liet het daar maar bij. Had geen zin om er energie in te stoppen. Om het nog enigszins 'netjes' af te sluiten bracht ik hem nog naar zijn auto.

Het einde van BB, mooi zo, weer tijd en energie over om de ware te vinden…

No comments: